Behandeling tegen de ziekte van Lyme

Niet ongebruikelijk is dat wij in de praktijk zien dat zodra het in Nederland geldende protocol voor Lyme infecties gevolgd wordt met een tweeweekse antibioticakuur, de bacterie zich razendsnel  Het gaat dan even iets beter, maar klachten komen vaak na weken of maanden weer terug. Omdat de bacterie gemuteerd is wordt er in het bloed niets meer terug gevonden (als dat de eerste keer überhaupt al gevonden was). Antibiotica helpen dus soms, maar dikwijls niet genoeg. Antidepressiva en pijnstillers bestrijdt de symptomen en niet de oorzaak. Veel problematischer is dat de onderliggende oorzaak niet wordt onderkend.

De patiënt komt terecht in het vakje niet het geval. Het is niet psychisch maar fysiek. Al stelt zo’n onderkende ziekte, en het proces van het kastje naar de muur, iemands mentale flexibiliteit wel zeer sterk op de proef. Vaak wordt er dan hulp gezocht in het alternatieve circuit… Echter magnetiseurs, acupuncturisten, en andere vormen van symptoombestrijding, hoe goed hun bedoelingen ook zijn kunnen hier niet helpen.

Hoe de ziekte van Lyme behandelen?

Wie moet je dan opzoeken om er vanaf te komen? Bij Praktijk Iseger hebben we behandelaars met uitgebreide kennis, jaren lange ervaring en iemand die resultaat behaald met dit soort ziekten en klachtenbeelden.

In eerste instantie is een juiste diagnose doorslaggevend. Is de diagnose gesteld dan kan de rest volgen. Het grootste probleem voor het lichaam is namelijk de vergiftiging door de gifstoffen die de bacterie achterlaat (endotoxines). Voor de meeste vergiftigingen zijn er in de homeopathie zeer effectieve middelen. Zo ook voor de ziekte van Lyme. In de eerste instantie kan mogelijk het klachtenbeeld verergeren. Dit is niet altijd het geval, maar vaak wel…

Het is een normale reactie omdat het lichaam aan het werk gezet wordt. De gifstoffen komen opnieuw in circulatie en moeten nu geëlimineerd en afgevoerd worden.

Hoe verloopt een behandelijk bij Praktijk Iseger?

Voordat we met een client aan de gang gaan, hebben we eerst een consult afspraak. Deze is noodzakelijk om inzichtelijk te kunnen maken van de oorzaak van de klachten. tevens wordt er op het consult bekeken of het lichaam ondersteunt dient te worden tijdens een behandeling, wanneer het immuunsysteem verzwakt is kan dit noodzakelijk zijn, ook wordt het behandelplan besproken tijdens het consult.

Hoelang duurt een behandelijk tegen Lyme?

De duur van de behandeling is doorgaans altijd 5 weken, echter is dit wel afhankelijk van hoe lang je al ziek bent, wanner je al enige jaren klachten ervaart is het vaak niet met 5 weken over, maar kan dit langere tijd in beslag nemen.Tijdens een behandeling merk je doorgaans dat er betere dagen tussen zitten maar ook dagen dat het wat minder gaat, dit heeft alles te maken met het ontgiften wat je lichaam doet tijdens een behandeling.Na een behandeling  merk je dat vaak binnen 3 maanden je lijf weer volledig hersteld is, mits alles behandelt is.

Wat is de ziekte van Lyme dan?

De ziekte van Lyme is een bacteriële infectieziekte (Borrelia Burgdorferi ) die meestal door een tekenbeet wordt veroorzaakt. Wat minder bekend is dat de infectie ook van worden veroorzaakt door dazen, muggen, ongeveer alle insecten die kunnen steken. De conclusie dat je geen lyme kan hebben omdat je niet gebeten bent door een teek is dus onterecht. Ongeveer 2% van de mensen wordt na een beet besmet met Lyme. Naast deze infectie zijn er tegelijkertijd vaak co-infecties aanwezig (Bartonella, Erchlia, Babesia, Q-koorts), waardoor de ziekte (nog)lastiger te behandelen en te herkennen is; er ontstaat een meerkoppig monster.

Symptomen bij de ziekte van Lyme

Een van de meest opvallende en duidelijke symptomen is een duidelijke rode kring op de plek waar een tekenbeet heeft plaats gevonden. Dit resulteert in een infectiehaard welke branderig aanvoelt. Mocht u te maken hebben met een dergelijke rode kring dan kunt u er het beste azijn op doen met bijvoorbeeld een wattenschrijfje, zodat de “brand” er een beetje uit gaat. Verder dient indien er sprake is van een teek, deze er verticaal uit te trekken( niet draaien) met bijvoorbeeld een tekentang. Indien u er snel bij bent ( binnen enkele weken)kunt u hiermee naar uw huisarts gaan en is een anti-biotica (nog) een effectief middel.  Echter er bestaat een gerede kans dat een deel van de borrelia de antibiotica behandeling overleeft. We spreken dan van chronische Lyme. In dat geval is het raadzaam om de Lyme op een natuurgeneeskundige wijze te gaan behandelen en het lichaam te gaan ondersteunen.